Dag 6

7 september 2020 - Chiusi della Verna, Italië

Het was me het dagje wel....We wandelen van Badia Prataglia naar La Verna - Chiusi d. Verna. Het begint al met een flinke klim.   Maar we wandelen door een schaduwrijk bos. We stoppen om af en toe op adem te komen. En we moeten flink opletten op ons pad dat stijl omhoog gaat met losse stenen,  dat we af en toe vergeten te genieten hoe mooi het er is. Maar we wijzen er elkaar op, en steunen elkaar door en door. De ene kan beter klimmen, de ander beter dalen. Maar onze berggeit (Pier) die als een een jong veulen door de bergen huppelt sleept er ons doorheen.  Moe maar voldaan bereiken we de top van de Poggio Montopoli. We wanen ons op de top van de wereld, en alle lastige momenten zijn vergeten. We genieten  van het uitzicht en we zij weer helemaal opgeladen voor onze volgende klim, die ons naar een eeuwenoude bos brengt, het Foreste Sacre, een prachtig bos...... met zoveel energie we zijn er gewoon stil van. De schoonheid van dit alles kunnen we niet in woorden gieten, maar het geeft ons de energie om door te gaan.......Vermoeid maar tevreden komen  we aan bij een indrukwekkend kloostercomplex La Verna. En komen gelukkig, maar dood vermoeid aan op onze aankomstplaats. Na een douche en wat eten zijn we allemaal gaan slapen..... Dus het verslag van dag 6 is er pas op dag 7

1. Lida van der Valk:
    Hallo Pelgrims,
    Ik volg jullie al vanaf het begin. Vorig jaar ben ik samen met mij vriendin op 19 september vertrokken. We hebben Rome gehaald. Het was prachtig. Nu ik jullie verslag lees kom alles weer in mijn herinnering. La Verna de eerste bijzondere plek waar je stil wordt van alles wat je mag bewonderen. Heel veel succes en nu na Asissi . Ik leef met jullie mee. Groetjes Lida
  2. Hilde Berghs:
    7 september 2020
    hoi Lida, super dat jullie Rome haalden. Wij vinden het pittig , maar het is toch vooral genieten. Fijn dat je ons volgt groetjes Dominique en co
  3. Jaak Marianne Michels Heynen:
    7 september 2020
    Dit moet toch wel een geweldige ervaring zijn de natuur kan echt mooi zijn en daar moeten jullie van genieten ondanks de vermoedheid want waar kan je beter recupereren dan in de mooie natuur vergeet de moeheid en op naar de volgende etappe pierke zal u wel motiveren succes
  4. Hilde Berghs:
    7 september 2020
    klopt helemaal 💞en jullie motiveren ons ook. Dikke merci en knuffel