Dag 33

4 oktober 2020 - Monterotondo, Italië

We starten vandaag aan onze voorlaatste wandeltocht. We lopen van Monterotondo naar Rome Monte Sacro, een voorstad van Rome. Als we Monterotondo uit zijn. Komen we gewoon terug op de boerenbuiten. Ongelooflijk, zo dicht bij zo een grote stad, en toch lopen door de natuur en de velden. We zien Rome zelfs liggen, van op ons pad. Het is er rustig en fijn wandelen. Op een enkele fietsers na zijn we er helemaal alleen. De zon schijnt, al zijn de wolken af en toe wat dreigend. We houden het droog.....We zijn misschien wat stiller dan anders, in gedachten verzonken. We beseffen allemaal dat als we morgen onze wandelschoenen uittrekken, ons avontuur ten einde is. We zijn er allemaal op onze eigen manier mee bezig. De ene kijkt ongelooflijk uit naar Rome, en wat we daar allemaal gaan beleven. De ander blijft liever in het nu, misschien om het avontuur te rekken 🤷‍♀️ Misschien uit weemoed dat het bijna gedaan is. Hoe dan ook genieten we van onze wandeling. We doen het op ons gemakje slenteren wat, zitten wat na te praten, picknicken langs de weg op een steen.  En...... We eten nog een lekkere ijs voor we Monte Sarco binnenlopen. Het is vandaag de feestdag van Franciscus van Assisi, wereld dierendag. Leg jullie huisdieren maar eens goed in de watten. We gaan er straks een ferme op drinken. En morgen op naar Rome.......Rome here we come 💪

1. Lida van der Valk:
    4 oktober 2020
    Heel herkenbaar zoals jullie het beschrijven. Ieder is zijn manier het aan het verwerken om straks afscheid te nemen van deze prachtige fantastische mooie Franciscus voettocht!!! Voor morgen heel veel plezier. Chapeau!!!
  2. Jaak Marianne Michels Heynen:
    4 oktober 2020
    Rome here we come hoe mooi is dat wel het einde in zicht ieder zal dat op zijn manier beleven maar het doel is bijna bereikt en dat zal iets heel moois worden jullie verdienen heel veel respect want niks of niemand heeft u kunnen tegen houden om dit te bereiken geef er morgen nog een lapke op en laat Rome zien wie jullie zijn .
  3. Hilde Berghs:
    5 oktober 2020
    Dat gaan we doen! Ieder van ons beleeft het op zijn eigen manier, maar de aankomst zal ons toch allemaal wel wat doen. Bijzondere gebeurtenis voor ons. Echt een aanrader! We zijn er ons wel van bewust dat wij luxe pelgrims zijn! 🙏💞🙏
  4. Jeanne & thijs:
    4 oktober 2020
    Lieve triepeleirs, net als in de Tour de France, zal de laatste dag van jullie langdurige lichamelijke en mentale inspanning, een dag zijn van sportieve inspanning maar zeker eentje met veel saamhorigheid en lol. Jullie zijn geweldig, een hele grote prestatie. 👍👍Heel hartelijk dank om ons, door jullie verhalen en foto's, mee te nemen in julie avontuurlijke en mooie reis. Maak er een mooie avond van en voor morgen een mooie tocht naar Rome. LFS
  5. Hilde Berghs:
    5 oktober 2020
    Jeanne en Thijs, bedankt om ons dagelijks te volgen en steunen. Doet echt deugd!
    Hartegroet van al de Triepeleirs en hun soigneerders! 🙏💞🙏🥰🙏
  6. Jos vanmontfort:
    4 oktober 2020
    Geen commentaar op jullie perfecte weergave van de tocht en de sfeer. Alleen nog BZN"Het is nooit te laat om je te verzoenen " 4okt ( verzoenen met de situatie
  7. Hendrix lutgarde:
    5 oktober 2020
    Jammer van de laatste dag, laatste verslag.. Wij hebben genoten van jullie reis. Nog een dikke Proficiat aan de stappers en ook aan de verzorgers een hele prestatie. Op naar de Paus.