Dag 34

5 oktober 2020 - Rome, Italië

Aan alles komt een einde, dus ook aan onze voettocht. Vandaag was onze laatste tocht. Vandaag dus naar Rome. Het is even aanpassen van de immense stilte waar we door gelopen zijn, naar de drukte waar we nu door stappen. Het is opletten geblazen. We komen aan bij het groot monument van Franciscus, tegenover de basiliek. We zijn blij, het is ons gelukt. We genieten na van alles wat er geweest is......
Wat hebben we een avontuur beleefd. We wisten natuurlijk niet wat ons te wachten stond. We hebben het toch maar gedaan. Meer dan 600 km....... We hebben geklommen, geklauterd, op stenen en wegen. We zijn bergen opgegaan en afgedaald, op moeilijke en gemakkelijke paden. We zijn door doornen en struiken gekropen op zeer smalle paden, we hebben op mooie sprookjesachtige paden gestapt. Gehuild, gevloekt, gelachen, gezongen, gedanst op straat. In tuinen gezeten waar de mensen niet thuis waren 🙈 Fruit gepikt en gekregen. We hebben het warm en koud gehad, spierpijn en andere kwaaltjes zijn er geweest, We zijn verwonderd, overdonderd, teleurgesteld, content, stil, sprakeloos en luid geweest. We hebben gezweet, kou gehad, nat geworden, honger en dorst gehad. Fout gelopen, de weg weer gezocht en gevonden. Lekker en minder lekker gegeten. Goede en minder goede slaapplaatsen gehad. Kennis gemaakt met wat stugge en super lieve gastvrouwen en gastheren. Goed en minder geslapen en gegeten. Moe en kapot geweest, maar telkens fris en monter weer op pad. We zijn gefrustreerd, een beetje boos, maar ook devoot, dankbaar, blij en gelukkig geweest. Wat moeten  we nog allemaal vertellen..... Maar een ding springt eruit. We waren er voor elkaar. We hebben dit samen gedaan......We waren one team 💪.

1. Lida van der Valk:
    5 oktober 2020
    Gefeliciteerd! Rome gehaald. Fantastisch!!!
    Nu eerst genieten van jullie presatie en dan weer plannen maken voor de volgende voettocht. Jeruzalem??
    Vele groetjes, Lida
  2. Jaklien Janssen:
    5 oktober 2020
    Wauw!!! Een hele dikke proficiat aan jullie allemaal. Een prestatie om trots op te zijn. Ook aan de helpende handen die dit voor jullie mogelijk gemaakt hebben. Nu nog genieten van wat sightseeing in Rome met een bezoekje aan de paus. Dat is sowieso een dikke extra en speciaal, nl niet voor iedereen weggelegd! Geniet nog van die laatste dagen daar en dan zien we jullie weer graag behouden terug in Bocholt. Tot binnenkort. Jaklien en Ludo
  3. Jean Palmans:
    5 oktober 2020
    Nooit getwijfeld of het jullie zou lukken, maar dan moet je het toch maar doen💪!! Bewonderenswaardig,respect en dikke proficiat aan jullie "triepeleirs " en "begeleiders"👏👏👏 Fijn om dit avontuur dagelijks te hebben kunnen volgen, prachtige foto's, filmpjes en verslagen.👍.Geniet nog van jullie verblijf in Rome en vooral van het bezoek aan de Paus.Nogmaals proficiat en de groetjes😉.
  4. Hilde Berghs:
    5 oktober 2020
    Mercikes Jeanke, we konden ook met een gerust hart onderweg zijn, wetende dat thuis alles in orde wordt gehouden. Dikke merci 💞🙏👊Dominique en co
  5. Jos vanmontfort:
    5 oktober 2020
    Proficiat. Een mooie samenvatting van jullie tocht al kan je niet alles vertellen. De beleving is voor jullie. Het ontwaken morgen zal anders zijn. Misschien samen beginnen met een uitgebreid ontbijt.
    " HET HOOFD KENT, HET HART WEET " BZN 5 okt. ( jullie kunnen dit beamen, weer heel toepasselijk )
  6. Hilde Berghs:
    5 oktober 2020
    Echt wel Jos, het zal vreemd zijn om morgen mijn wandelschoenen niet aan te trekken..... bedankt, om een beetje met ons mee te lopen. Jij als geen ander begrijpt wat we bedoelen...., 🥰 Groetjes Lut en co
  7. Zentjens H.:
    Kanjers
  8. Jeanne & thijs:
    5 oktober 2020
    Proficiat en geniet nog maar een tijdje na👍👍. En nu...op naar de paus😇🏫
  9. Jaak en Margriet:
    5 oktober 2020
    Beste triepeleirs en begleiders Een dikke proficiat voor jullie allemaal voor zo een prachtprestatie neer te zetten, wonderbaar!! de dagelijkse foto's waren ook allemaal zeer mooi, geniet nog heel veel van Rome en zeker van het bezoek aan de Paus.Heel veel groetjes aan iedereen!!
  10. Yvo & Brigitte:
    5 oktober 2020
    Best wel onder de indruk van jullie prestatie en doorzettingsvermogen! Alvast bedankt voor ons meegenomen te hebben op jullie onvergetelijke pelgrimstocht! Wat gaan we deze boeiende verhalen missen. Geniet nog van jullie verblijf in Rome. Heel veel,groetjes aan iedereen!
  11. Hilde Berghs:
    5 oktober 2020
    Wat fijn dat jullie het leuk vonden om ons te volgen. Het was een ongelooflijke ervaring waarvan we nog lang gaan nagenieten. Knuffels van ons allemaal Dominique en co
  12. Jaak Marianne Michels Heynen:
    5 oktober 2020
    Hallo tripeleirs vooreerst een dikke proficiat aan allen de wandelaars en de mannen achter de sterren mannen die je nodig had jullie zijn een team als je meer dan 600 km te voet kunt daar is veel voor nodig teamwerk de dag dat iemand niet goed is hem of zij bijstaan en anders om dat hoort erbij dames en heren jullie hebben ons diep tespect wij keken er iedere dag naar uit dat verslag die foto's wat fijn ik hoop dat de rest ik Rome ook nog even fijn zal zijn gr van uit Bocholt
  13. Hilde Berghs:
    5 oktober 2020
    Heel fijn jaak en Marianne, we keken alle dagen uit naar de reactie. Bedankt hiervoor 🙏🏼 Groetjes Lut en co
  14. Michel& Josephine:
    5 oktober 2020
    Triepeleirs en begeleiders Proficiat voor zo een prachtprestatie.We keken iedere dag uit naar jullie verslag en leefde zo een beetje mee.Geniet nog van Rome .groetjes
  15. Bert Palmans:
    6 oktober 2020
    Een aankomst in Rome na een fantastische pelgrimstocht✌️ met bijhorend schitterend geschreven en gezongen pelgrimslied 👍om euforisch van te worden ‼️ Gedreven door een overdosis adrenaline hebben jullie het ultieme doel bereikt 💖✨Echte wandelsterrren zijn jullie 🌟✨💫! Van harte gefeliciteerd 💗🌹‼️
  16. Janssen Mathieu:
    6 oktober 2020
    Dit is weer eens een perfecte samenvatting van jullie trip. Al wie de dagelijkse verslagen gevolgd heeft , zal dat beamen. Geen platgetreden paden, maar een echte pelgrimstocht. Dikke proficiat aan allen , en geniet nu van wat Rome te bieden heeft. Het is absoluut de moeite .
  17. Heidi Ernots:
    6 oktober 2020
    Super... geweldig goed gedaan... om nog lang op na te genieten. Wat een knappe prestatie en wat leuk dat we jullie mochten volgen van op afstand.
    Dikke proficiat allemaal 🍀🙏
  18. Carine Palmans:
    6 oktober 2020
    Geweldig...respect...topprestatie....topteam.....ik ben dankbaar dat ik mocht meevolgen..en nu genieten maar "proficiat"
  19. Willem Janssen:
    7 oktober 2020
    Heel fijn dat ik deze pelgrimstocht heb kunnen volgen. Geweldig gedaan... Proficiat aan jullie allen...👍👍 Ik wens jullie nog een veilige thuiskomst...