Rome

11 oktober 2020 - Rome, Italië

We zijn nu al een paar dagen in Rome. Wat een beleving allemaal. Dinsdag voormiddag waren we uitgenodigd op het Palazzo van de congregatie van de Salvatorianen. Wat een warme ontvangst was dat. Zo warm, zo liefdevol. We kregen er een lunch en dronken nog koffie op hun dakterras waar we over Rome uitkeken.... Een mooie ervaring. Ze vertelde ons veel over hun werking in heel de wereld, indrukwekkend. En dan was er de audiëntie bij de paus.....We moeten eerlijk bekennen dat we echt wel genoten hebben hiervan. Door de Corona maatregel was het in het apostolisch paleis. En er mochten maar 500 mensen binnen. De paus nam ruim de tijd om tegen iedereen goeiedag te zeggen. Verder zijn we Rome gaan bekijken. Het Vaticaan, de Sixtijnse kapel het Colosseum met Gids. Een fietstocht door Rome, de Spaanse trappen, de Trevi fontein, het Pantheon, ... Kortom alles wat we konden meepikken hebben we gedaan. Het voordeel voor ons was nu wel Corona. Nergens was het druk, nergens was het aanschuiven. Iedereen vertelde ons, dit gaan jullie nooit meer meemaken. Dus hebben we intens genoten van al dat moois dat Rome te bieden heeft. En onze reis gaat onverwacht een dag langer duren. Zonder enige vorm van informatie is onze Reis van 11 naar 12 oktober gegaan.... Het was toch even slikken, er moest ineens van alles geregeld worden. Slaapplaats, voor sommige onder ons hun werk. Maar al bij al hebben we genoten van onze hele trip. Vanmiddag zaten we nog na te praten, het is een wonderlijk avontuur geweest. We zijn best trots op onze prestaties en zijn heel wat mensen dankbaar voor het meegenieten van onze trip. Iedereen met heel ons hart dank je wel. ♥️🙏🏼. Het is nu nog koffers maken en morgenvroeg terug naar huis vliegen. Het zal even afkicken zijn van al dit moois wat op ons pad gekomen is. Maar we gaan dit zeker meedragen voor de rest van ons leven.....

1. Carine Cuppens:
    11 oktober 2020
    Ik geloof jullie graag dat je hier moet gaan van afkicken...zo een wonderlijk mooie reis maak je maar één keer in je leven mee. Heel jammer dat het erop zit want het was dagelijkse kost om jullie reisverslag te lezen....wij reisden wat mee met jullie. Proficiat voor die knappe prestatie. Koester ze maar in je hart!!
  2. Jaak Marianne Michels Heynen:
    11 oktober 2020
    Vooreerst nog eens een dikke proficiat aan het ganse team dat dit een ervaring is geweest die jullie nooit meer gaan vergeten dat geloven wij zeker . Moeilijke momenten Mooie momenten zon regen verkeerd lopen slechte wegen of paden bergen en dalen niks heeft u kunnen tegenhouden om uw uiteindelijk doel ROME te bereiken dit is niet voor iedereen weggelegd jullie mogen trots zijn op u zelf het was heel fijn iedere u ervaringen te kunnen lezen wij zullen zeggen op naar de volgende uitdaging wij kijken er naar uit.
  3. Lida van der Valk:
    11 oktober 2020
    Ja het zeker een geweldige belevenis voor jullie geweest. Ik vond zelf al het binnen halen van mijn testimonium in Rome een gebeurtenis om niet te vergeten. Jullie zijn nog een stap verder gekomen. Ik hoop echt dat jullie dat moment nog heel lang mogen koesteren. Veel gezondheid voor jullie allemaal. Wie weet kom ik jullie nog eens tegen op mijn pelgrimspad. Bedankt dat jullie dit met mij wilde delen. Ik heb er van genoten. Elke dag keek er naar uit.
    Een vriendelijke groet, Lida
  4. Hub en Katrien Berghs Stoks:
    11 oktober 2020
    Wauw Wauw en nog eens wauw ...
    Wat een reis , wat een belevenis, wat een ervaring ... deze pagina's in jullie dagboek staan vet gedrukt voor het leven!
    Breng wat " pausshine" mee naar België om ons ook te betoveren ... en wat zullen de wegen in Bocholt weer effen en toegankelijk zijn ...:) Wij wachten op verhaal bij een glaasje vino ... een heel goede terugreis en een warm welkom terug in ons eenvoudig Belgenlandje.
  5. Willem Janssen:
    12 oktober 2020
    Het was heel leuk om dit allemaal te kunnen volgen, het verslag te lezen en de foto's en video's te bekijken... Verder wens ik jullie nog een goede terugreis...