Dag 29

30 september 2021

We zijn aan dag 29. Het is wat later geworden gisteravond want onze lieve gastvrouw had nog een verjaardagtaart voorzien voor de jarige. Omdat we zo laat thuis waren, en iedereen moe was zou ze die bewaren tot vandaag. Zo lief van haar! 🥰 Het was eens wat anders, taart voor ontbijt, met kaars en al 🤗. Maar hoe dan ook, lekker was die wel..... Na dat stevig ontbijt vertrekken we. We wandelen vandaag van Collevecchio naar Poggio Mirteto. Het is koud, maar er is al een zonnetje. Als we een paar km weg zijn komen we in een prachtige omgeving. We zouden echt willen, dat we jullie op onze schouder konden meenemen, om al onze ervaringen met jullie te delen. De weidsheid, de geuren van kruiden langs de weg, de bloemen, de weg ritselende hagedissen, de mooie vlinders en roofvogels die boven ons circuleren. We zien een herder met zijn schapen, met honden natuurlijk. Het is zo leuk om te zien hoe deze honden de kudde beschermen. Ze drijven de schapen bijeen, als ze ons zien, een hond houdt ons angstvallig in het oog. Als we gepasseerd zijn zien we dat hij terug naar de kudde gaat. We wandelen vrolijk verder, de zon wordt steeds warmer. Volgens onze gids zouden we passeren bij La Vecchia Quercia. Maar helaas, het was gesloten, We bezoeken het kerkje Santa Maria della Lode. Daarna stappen we verder. Volgens ons was het een simpel tochtje. Het was wel niet geen stenen rotspad, maar er zaten toch enkele kuitenbijters bij 🥴. Nu lopen we veel over asfalt, en door dorpjes. Langs de weg plukken we weer allerlei fruit 🙈. Zo komen we aan op ons eindpunt, maar we stappen naar het stadje, ongeveer 3km verder. We bezoeken de kathedraal, eten er iets, en gaan naar onze slaapplaats. En de tocht van morgen die is nu 3 km minder, die doen we met 2 vingers in onze neus. Tot morgen.

1. Jaak Marianne Michels Heynen:
    1 oktober 2020
    hallo allemaal met de vingers in de neus zeggen ze dus moeiheid is er nog niet maar ja Rome komt steeds korter en korter bij dan begint de adrenaline ook te werken laat daar in italie ook nog wat fruit over want jullie zijn blijkbaar verzot op dat italiaans fruit zo weer een goede etappe gewenst en succes.
  2. Lida van der Valk:
    1 oktober 2020
    Hallo, jullie lopen nu in voormij het mooiste landschap van de route. Sabine! Daar is er nog rust en prachtig vergezichten. Over enkele dagen gaan jullie het drukke Rome in. Geniet ernu nog maar van. Wat is het toch leuk om jullie zo te zien met elkaar. Ik geniet ervan. Succes!
    Lida
  3. Daan Van de Par:
    1 oktober 2020
    Geniet nog van de laatste wandeldagen naar Rome, een mooie Stad wacht op jullie, wij zijn weer thuis en hebben genoten van deze voor ons toch wel zware pelgrimstocht.
    groet Daan en Maria
  4. Hilde Berghs:
    1 oktober 2020
    Dag Daan en Maria. We kijken uit naar Rome, maar het is een beetje dubbel. Dan is het ook gedaan he!!! Ja is is een avontuur geweest. We blijven nog 5 dagen in Rome. Dus we wandelen nog 4 dagen. Fijn iets van jullie te horen. Groetjes van ons allemaal.
  5. Hilde Berghs:
    2 oktober 2020
    Lieve Daan en Maria, nog 3 wandeldagen te gaan. Het gaat ons lukken. Dankzij Jos en Thieu, die de hele logistiek verzorgen is deze tocht een geweldige ervaring geworden. Er waren vele beklimmingen en afdelingen die ik niet met bepakking had aangedurfd. Ieder zijn camino😉knuffels van ons allemaal. Namasté
  6. Jos vanmontfort:
    1 oktober 2020
    Ik zie dat het jullie goed gaat. Elke dag hetzelfde: mooi, mooier, mooist. Geniet nog van de stilte ( voor de drukte in Rome ) en geniet van een stressloze wandeling in een schitterende omgeving van eenvoudige en eerlijke dorpjes.
    "HOU JE HART OP TEMPERATUUR" BZN 30 sept... maar dat is voor jullie geen probleem.