Dag 30

2 oktober 2020 - Monterotondo, Italië

We beginnen aan dag 30, een korte tocht. We nemen afscheid van onze lieve gastvrouw Rossella. We hadden haar graag een knuffel willen geven, maar helaas COVID laat dit niet toe. Zo een warm en aardig mens. We stappen vandaag van Poggio Mirteto naar Farfa. We lopen het oude stadje uit. We stijgen wat, we dalen wat en lopen intussen meer op harde weg. We komen in een soort van “nieuwe wijk” waar allemaal moderne huizen staan, met keurig uitziende tuintjes. We merken dat onze uitzichten nog steeds mooi, maar steeds stedelijker worden. We zijn dan ook verwend op dat gebied. Onze tocht loopt veelal over asfalt wegen. En een paar uur later lopen we Farfa binnen. We bezoeken de kathedraal ooit een van de belangrijkste van Europa zo blijkt. Volgens ons is het nu een soort van bedevaartsoord. We zien er biddende mensen rondlopen en je ziet aan heel de stadskern, dat ze voorzien zijn op meer volk. Er zijn veel restaurants, winkels met souveniertjes. Onze tocht zit er vandaag vroeg op. We gaan naar onze volgende slaapplaats, we kunnen dan daar ook eens een kijkje gaan nemen. Het is een vrij grote stad. We gaan straks nog op ons gemakje iets eten, en voor morgen laten we het maar weer op ons afkomen.💪 Op naar dag 31.

1. Jos vanmontfort:
    2 oktober 2020
    " Treur niet om de blaadjes, de bomen staan er nog " BZN 1 okt.
    Toepasselijk: de etappes gaan voorbij maar de pelgrimstocht zal jullie altijd bijblijven.