Dag 31

2 oktober 2020 - Montelibretti, Italië

We zijn aan dag 31 van onze pelgrmstocht. Tegen alle verwachtingen in een mooie tocht. We dachten dat we steeds meer in stedelijke gebieden gingen wandelen, hoe dichter we bij Rome komen. Maar vandaag was dat zeker niet zo! We wandelen van Farfa naar Montelibretti. We starten met een flinke klim. We zien Farfa aan een kant steeds kleiner worden, de natuur steeds mooier. Blijkbaar wandelen we op een oud pelgrimspad, in prachtige natuur. De uitzichten zijn weidser en indrukwekkend. We zien immense olijfgaarden, met prachtige oude bomen, We lopen door wijngaarden, kleine dorpjes, pittoreske wegen allerlei. Wat ons wel opvalt is dat iedere Italiaan minstens 1, maar meestal 2,3,4, soms zelfs 5 honden heeft rondlopen. We worden overal blaffend onthaald. We jatten weer als de raven 🙈. We hebben vandaag zelfs cactusvruchten gegeten, lekker, maar helaas ook vol geniepige stekels, dus daar blijven we voortaan toch maar beter af 🥴......... Op een paar stukjes over verkeerswegen na, ( wat niet zo ons ding is, maar je moet natuurlijk in Rome geraken) was het weer een verrassende en soms adembenemende tocht. Al klimmend komen we Montelibretti binnen, samen met onze 2 verzorgers die ons een stuk zijn tegen gewandeld. Op naar dag 32.

Op een of andere manier blijft dag 29 bovenaan staan. We hebben alles uit de kast gehaald om dit te veranderen. Niet dus..... 🤷‍♀️

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jos vanmontfort:
    2 oktober 2020
    Ik ga in herhaling vallen bij "geweldig' en daarom beperk ik mij vandaag tot
    "Elke wijze uil begon ooit als uilskuiken"BZN 2okt
  2. Hilde Berghs:
    ❤🙏
  3. Hilde Berghs:
    Jos!!!!!! 😂😂😂😂 Das waar.....groetjes Lut en co
  4. Inge Willems:
    2 oktober 2020
    Wat een fysieke en mentale kracht! Zoveel kilometers in de benen, grenzen verleggen... maar steeds die lach op jullie gezicht... zalig toch! Jullie inspireren velen... nog even doorbijten en Rome is in zicht! Genieten maar! Liefs Inge
  5. Hilde Berghs:
    3 oktober 2020
    Inge, bedankt om ons te volgen. Doet deugd! Hartegroet, Hilde en groetjes aan de collega’s!
  6. Jaak Marianne Michels Heynen:
    2 oktober 2020
    heel fijn dat jullie weer een fijne dag hadden die belgen gaan ze onder hand kennen als ze hun fruit gaan oogsten maar het kan maar lekker zijn . Ik denk dat je dag 29 nooit gaat overtreffen jullie zijn toch niet klein te krijgen voor niks bang en met de motivatie van gaan met die banaan gaat het ook geen probleem zijn om rome te bereiken jullie zijn immers een team 4 wandelaars en 2 mannen die alles regelen dat is toch geweldig zo op naar de volgende etappe gr
  7. Hilde Berghs:
    2 oktober 2020
    We zijn inderdaad ´ONE TEAM´ en zonder Jos en Thieu zou het inderdaad andere koek geweest zijn 🥵🤣maar jullie leuke reacties doen ook zoveel deugd,!!! Dikke merci hiervoor 😘
  8. Jaklien Janssen:
    2 oktober 2020
    Het einde van de tocht nadert... so far so good!! Ben benieuwd wat het geeft als juliie Rome binnenstappen. Dat moet een ’machtig´ gevoel geven. Ik hoor er nog wel van :) . Geniet nog maar van die laatste stapdagen. Tot binnenkort. Groetjes jaklien
  9. Hilde Berghs:
    3 oktober 2020
    Ja Jaklien, en het is een dubbel gevoel. Natuurlijk leuk dat we het toch maar gedaan hebben.....Maar anderzijds ook, dan is het gedaan. Dus we proberen nog heel veel te genieten van de laatste dagen.
    Groetjes Lut en co
  10. Jeanne & thijs:
    2 oktober 2020
    Weer zo'n mooie dag voor jullie en voor ons. Vandaag willen wij graag een groot compliment willen geven aan de fotograaf/fotograven. Wat een prachtige foto's krijgen we elke dag te zien. Chapeau en dankjewel 👍🤗. Nog een paar dagen verwijderd van de "blijde intocht" in Rome en dat gaat zeker goed.