Dag 28

29 september 2020 - Collevecchio, Italië

We starten dag 28 met eerst door het raam te kijken. En we zien de zon... Fijn na een paar dagen regen en  grijs weer. En er is er een jarig hoera hoera!! 🥳. We komen in de eetkamer aan voor ons ontbijt, overal hangen slingers en er wordt gezongen, er zijn kaartjes en cadeautjes. Als de jarige al op haar versierde stoel gezeten had, zou ze er gegarandeerd vanaf gevallen zijn van verbazing... Bedankt aan iedereen voor deze verrassing.
We stappen vandaag van Calvi Dell’ Umbria naar Collevecchio. Een korte tocht, dat mag wel na de inspanning van gisteren. Calvi is een mooi stadje, met smalle straatjes, overal bloembakken aan de ramen, we voelen ons weer helemaal in Italië. En als we de 589 treden zijn afgedaald en we ons omdraaien, zien we dat het stadje helemaal boven op een berg is gebouwd. De tocht is aangenaam, de zon schijnt en we genieten weer van de prachtige uitzichten. We moeten het toegeven, het is echt wel leuker als de zon schijnt. We hebben intussen Umbrië verlaten en stappen nu door Lazio. We zien weer glooiende landschappen, prachtige vergezichten, mooie bomen en prachtige bloemen. En we proberen een boom met lekkere kaki’s of zoiets te plunderen. We picknicken weer op een steen in de zon, en genieten volop. En op een kleine gladde klim na was het een super dag. (alhoewel zo erg was die klim niet 😉) We brengen nog een bezoekje aan het graf van Fons Rademakers, als we ons goed herinneren de maker van Max Havelaar(??). Zo lopen we Collivecchio binnen, drinken nog een lekkere prosecco. En vanavond feestje!!!!!! Neet te laat en neet te zaat!!!! We moeten morgen weer wandelen. 🥳👍

1. Jeanne & thijs:
    29 september 2020
    Gelukkig is de zon terug op deze speciale dag 🥳. De natuur is weer helemaal Italië, dat is ook voor ons weer genieten an de schitterende foto's.
    En...als jullie Fons Rademakers bedoelen, hij heeft Max Havelaar gedraaid (leve internet!😘).
    Maak er een mooie avond van en voor morgen een goede en zonnige wandeldag. Wij denken aan jullie en kijken uit naar de volgende blog.
  2. Jaak Marianne Michels Heynen:
    29 september 2020
    Vooreerst Lut en heel gelukkige verjaardag maak er nog ene mooie avond van maar neet te laat en neet te zaat heb ik ergens gelezen .
    fijn voor jullie dat het weer eens een zonnige dag was dan kan je inderdaad weer genieten van al dat moois wat italie te bieden heeft jammer dat dat fruit wat hoog hing he anders hadden jullie weer kunnen smullen. nu nog maar een lekkere prosecco en dan weer op naar de volgende etappe .
  3. Jos vanmontfort:
    29 september 2020
    Lut nog een fijne verjaardag. Eentje om nooit te vergeten...feestelijke ontvangst bij het ontbijt, fijne en leuke en gezellige wandeldag in een schitterend decor. Meer kan dat niet zijn. Je zal vandaag wel het zonnetje geweest zijn van het gezelschap. Vier nog gezellig verder.
    " Verzamel zonnestralen voor de donkere dagen ".BZN 29 sept.❤
  4. Ivo en Germaine:
    1 oktober 2020
    Ik heb net een berichtje geschreven en verstuurd maar kan het niet meer vinden. Te laat maar toch een fijne verjaardag Lut! Ik voel me soms schuldig: ik lig hier lui warm en droog in bed van uw verhaal te smullen... respect heb ik voor jullie!! Geniet van elke zonnestraal om hart en lichaam op te laden en weet dat we veel aan jullie denken.... Dikke kus. Germaine en Ivo