Dag 27

28 september 2020 - Poggio Mirteto, Italië

Het was kunst en vliegwerk gisteravond, om alles droog te krijgen. Alles wat ook maar een beetje warmte gaf werd ingezet. Tot de stroom uitviel en we op zoek moesten gaan naar de eigenaar van ons appartement. Maar alles is goed gekomen, en droog geraakt. We wandelen vandaag van Stroncone naar Sarco Speco-Calvi Dell’ Umbria. Het zou een pittig tochtje worden, en dat is het ook. We wandelen over bospaden, langs bamboeplanten en mooie uitzichten. Volgens onze gids kunnen de paden onder water staan bij regenweer, en dat we dan best onze schoenen en sokken kunnen uitdoen....🥴 Gelukkig konden we ze aanlaten. Onze eerste super steile en eindeloze klim bracht ons naar het Sarco Speco di Francesco. Volgens de legende woonde Franciscus daar in een rots, en ging hij biddenin een rotssleet, waar een engel aan hem verscheen, om hem te vertellen dat zijn broederschap zou blijven bestaan. Wat nog steeds zo is. We klauteren en klauteren en klauteren. Het lijkt of we niets anders doen, ons uithoudingsvermogen wordt aardig op te proef gesteld. Maar we bereiken de top 💪. Om aan te komen op de Colle Sanella vlakte. Het is er wat mistig, wat de uitzichten wat wazig maken. Dan dalen we langzaam, en geleidelijk af naar Sarco Speco-Calvi Dell’ Umbria. Op een km van het einde zien we nog een regenboog tegen de bergen aan. We zijn moe, na een pizza uit het vuistje gaan we naar onze slaapplaats. Ons lijf kan wat rust gebruiken.

1. Jaak Marianne Michels Heynen:
    28 september 2020
    Dames en Pierke we hebben heel veel respect voor u als ik lees hoe jullie conditie vandaag weer op de proef werd gesteld maar ik heb het nog al gezegd jullie zijn echte pelgrims en niks of niemand kanen zal u tegen houden dit is iets waar ge fier op moogt zijn ik heb ook het gevoel dat dit een beetje teamwerk is jullie de wandelaars en Jos en Thieu de morele mentors die zorgen dat alles in orde is voor jullie nogmaals ons respect is zeer groot volhouden en op naar ROME.
  2. Hilde Berghs:
    29 september 2020
    Deze route hebben jullie ons recht gehouden ! Dat kan ik jullie wel vertellen. 😱
  3. Jos vanmontfort:
    28 september 2020
    Ik vind het fijn dat jullie ook interesse hebben voor de achtergrond van jullie tocht.
    Niet alleen oog voor het prachtige landschap maar ook voor de historie van deze tocht. Dat maakt het boeiend en dan wordt de ganse tocht ook een beleving van de eerste tot de laatste dag.
    " Zelfs als niemand jou dat zegt hou jij mee de wereld recht " BZN 28 sept.
  4. Hilde Berghs:
    29 september 2020
    Bedankt Jos voor je lieve en wijze woorden. Ieder van ons beleeft de tocht intens, in diepe verbondenheid met zowel Franciscus als bepaalde personen waar we deze tocht voor opdragen. We maken de weg naar binnen en groeien zelf enorm doordat ieder van ons zijn eigen camino bewandelt. Groetjes in Bocholt. Liefs, Hilde en co.
  5. Jeanne & thijs:
    28 september 2020
    Lieve Lut en co, na zo'n zware dag smaakt die pizza waarschijnlijk lekkerder als een 2☆☆ gerecht. En..zitten er in Jos en Tjeu geen kundige masseurs verscholen die jullie kuiten weer snel en professioneel soepel krijgen😉😉😂. Alle gekheid op een stokje, slaap lekker dadelijk en morgen genieten van weer een fantastische dag👍🤗
  6. Pieter Quelle:
    Beste mensen,
    Dit was echt de laatste zware dag. Nu nog enkele dagen vooral genieten. Het weer wordt ook beter. Dus dat kan met volle teugen.
  7. Hilde Berghs:
    Bedankt Pieter! 🥰💖🍀
  8. Maria Krämer - Palmans:
    29 september 2020
    Vol spanning heb ik jullie verhaal elke dag gelezen, beste neef Pierre en co en ben vol bewondering voor jullie prestatie en doorzettingsvermogen. Deze ervaring zal jullie de rest van het leven begeleiden en in komende moeilijke situaties helpen. Ik denk aan de bedevaarders uit de Limburg in Italië. Maria Magdalena Pierre( we hadden dezelfde Peter he en er zijn nog meer Pierres in onze familie!!)
  9. Josiane aegten:
    29 september 2020
    Hoi hoi iedereen daar.....als ik weer iets van jullie zie verschijnen op Facebook krijg ik meteen een heerlijk gevoel en een lach op mijn gezicht, jullie spontaniteit en enthousiasme spat er van af....zo heerlijk en dat liedje blijft in mijn hoofd hangen. Heerlijk echt top.....
    Veel veel succes toppers.