Dag 26

27 september 2020 - Rome, Italië

Wat een dag, maar WE DID IT!!!! 💪We wandelen van Greccio dorp, naar Stroncone. De dag start en het regent. Na 2 km komen we aan het klooster van Greccio. Daar zou Franciscus in een rotsspleet verbleven hebben. We zien er ook de cellen van de minderbroeders, veel meer dan een rotscel is het niet. We zijn onder de indruk van de fresco’s. We zien er een afbeelding van Maria die haar zoon borstvoeding geeft. Natuurlijk heel normaal, maar zo een afbeelding hebben we allen nog nooit gezien. We wandelen verder, het is een stevige klim. We klauteren over de natte rotsen en moeten echt goed opletten om niet uit te glijden. We lopen over de uitgestrekte hoogvlakten, maar het water valt nu stevig uit de hemel. Maar gelukkig komen onze 2 verzorgers ons halfweg tegen, hebben voor ons droge en warme kleding bij, en we kunnen een warme kop koffie drinken. We wandelen verder over paden waarvan we van tevoren dachten, als we dit met regenweer moeten doen is het opletten geblazen. Maar vandaag is het dus zo...... Het begint steeds harder te regenen, en de straten staan onder water. Maar we moeten door, en dat doen we dapper. We zingen, lachen, gekken met elkaar en zijn soms stil, omdat we alle aandacht nodig hebben om af te dalen naar Stroncone. Waar Jos en Thieu ons letterlijk warm ontvangen. De verwarming staat aan om ons en onze natte spullen te drogen. En morgen gaan we verder, hopelijk een beetje droger.....🙈

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jeanne & thijs:
    27 september 2020
    Wat een karakters hebben de triepeleirs!! Je moet het maar doen; GEWELDIG👍🤗 We denken aan jullie en hopen/bidden dat het morgen beter is. Relax en geniet van een gezellig avondmaal.
  2. Carine Cuppens:
    27 september 2020
    Ferm verslag! En dan in die regen. Chapeau!! Goed bezig....leuk om jullie te volgen en vooral de foto's en video's maken het nog beter. Good luck met het weer. Hopelijk niet té veel regen daar!! Warme groet vanuit Neeroeteren!
  3. Hilde Berghs:
    29 september 2020
    🙏💞🙏
  4. Jaak Marianne Michels Heynen:
    27 september 2020
    Keihel zeggen ze in Bocholt de triepeleirs gaan voor niks of niemand opzij regen gevaarlijke paden klimmen gevaarlijk dalen niks kan hen tegen houden gelukkig zijn er nu 2 mannen die de boel een beetje in goede banen houden dames en heren ons respect naar u toe word met de dag groter op naar morgen hopelijjk met wat zon maar wat maakt het uit jullie zijn toch niet te temmen petje af hoor.
  5. Jos vanmontfort:
    27 september 2020
    Jullie doen het goed. Met de juiste spirit kan je alles aan, ook paden die in beekjes veranderen. Als alles van een leie dakje liep hadden jullie niet veel te vertellen. Nu beleven julkie echte pelgrimsverhalen. Vastleggen voor later.👂❤
    Toevalligheden bestaan niet en...
    "Wie lief heeft, heeft geluk. "BZN 27 sept
  6. Dufour Linda:
    27 september 2020
    Volhouden ,🙏🏼 goed bezig allemaal.
  7. Hilde Berghs:
    28 september 2020
    We houden vol, Linda. Bedankt voor de steun.🥰
  8. Elly Aerts:
    28 september 2020
    Ongelooflijk mooie reis 😍 En van die prachtig mooie omgevingen en positiviteit, daar krijg ik niet genoeg van 🤗

Houd de moed erin en blijven zingen he 😉
    Groetjes 👋