Dag 25

26 september 2020 - Stroncone, Italië

we starten aan dag 25 met een trui en jas aan. Het is erg koud, en het weerbericht geeft weer niet al te fameus weer aan. We wandelen de grote universiteitsstad uit en stappen vandaag naar Greccio. Volgens de legende heeft Franciscus geprobeerd om de mensen die niet konden lezen of schrijven via muurschilderingen het geloof over te brengen. Zo is ook de kerststal ontstaan en gebruiken heel veel mensen dit nog jaarlijks. We zien volgens de curve dat het niet zo een lastig parcours blijkt te zijn. We lopen een foutloos parcours, door kleine oudere en grotere moderne dorpjes. Het zijn vooral de oudere mensen die weten waar we mee bezig zijn. Ze zijn zo vriendelijk om zodra ze ons zien ons al in de juiste richting te sturen. En we bezondigen ons weer aan al dat lekker fruit dat we op ons pad tegenkomen. Het zal ons wel vergeven worden..... En het weer wordt ook beter, in de namiddag schijnt de zon zelfs. Volgens mij hebben we echt een paar engelen in de groep (Jeanne). En de route tja, die was toch niet zo simpel als we dachten. Er zaten behoorlijk wat kuitenbijters in. En dan op 2 km van ons eindpunt zijn we als groep compleet. Onze 6de schakel Thieu is er nu ook, en kan Jos bijstaan voor de logistieke ondersteuning 👊 Op naar Rome met zijn allen.

1. Jeanne & thijs:
    26 september 2020
    "eind goed, al goed" voor vandaag. Wederom prachtige foto's van wonderbaarlijke natuur en sportieve, vrolijke mensen. Dankjewel triepeliers👍🤗. En morgen, dag 7 van de week, rustdag!??😇
  2. Hilde Berghs:
    26 september 2020
    Neen Jeanne en Thijs, geen rustdag morgen, we gaan gewoon verder. Over 9 dagen komen we in Rome aan.... 💪 Groetjes Lutje en co
  3. Jaak Marianne Michels Heynen:
    26 september 2020
    Hallo triepeliers alweer een dag korter bij rome . dat lekker fruit pikken kunt ge blijkbaar toch niet afleren nu het is u vergeven het moet maar niet zo lekker zijn. fijn dat thieu er nu ook is dan kan hij zijn Hilde wat in de gaten houden want dat is een gevaar voor alle Italianen denk ik grapje nee daar zal jos ook wel plezier mee hebben want volgens mij heeft die veel te veel werk om alles in goede banen te leiden op naar morgen succes weer en een veilige en mooie trip wensen wij u toe.
  4. Jos vanmontfort:
    26 september 2020
    Mooi. Het gaat jukkie goed zpo te horen en te zien. Wij zitten een weekend in de haan aan zee met de ganse familie en storm odette. Zijn vanavond naar het pizzarestaurant geweest kwestie van sfeer proeven. Tieu help jos mart in zijn drukke lomenten maar loop hem niet in de weg.
    Liever een thuis dan een pracht van een huis BZN.
    Het ga julkie goed, geniet er maar van. De focus niet te zeer op Rome zetten maar op onderweg op het nu maar dat weten jullie wel.
    Geniet van nu en de dag van morgen
  5. Ivo en Germaine:
    27 september 2020
    Dikke proficiat voor zoveel moed en doorzettingsvermogen! Dikke warme knuffel uit Hasselt!
  6. Lida van der Valk:
    27 september 2020
    Wat is het toch leuk om jullie te volgen. Alleen ben ik even de draad kwijt. Jullie lopen vandaag naar Greccio? Daarna naar Stroncone. Omdat er boven jullie verslag Stroncone. Dat zouden jullie een route terug lopen naar Greccio? Maar jullie zullen vast wel het goede pad kiezen! Het gaat jullie allen goed. Het eind is al een beetje inzicht. Geniet dus van elke seconde. Ik krijg soms zo heimwee en zou het liefst mijn schoenen aantrekken en meelopen. Veel succes.
  7. Hilde Berghs:
    27 september 2020
    Dag Lida, we liepen vandaag van Greccio dorp, naar Stroncone....Fijn dat je ons blijft volgen. Groetjes de triepeleirs 👍
  8. Jaak en Margriet:
    27 september 2020
    Hoi Pelgrims, dat weer van de laatste dagen verdienen jullie toch ook niet daar jullie zo een prachtprestatie aan het neerzetten zijt. Maar goed dat er Jos is die je telkens weer terug op het droge brengt, proficiat!!!! Op naar de laatste 14 daagse richting Rome in weer een nieuw gezelschap!! Hou vol, en heel veel goede moed voor iedereen!!! Groetjes.