Dag 21

22 september 2020 - Ferentillo, Italië

Wat een prachtige dag vandaag, ondanks de regen. We wandelen van Patrico naar Ferentillo Het is vooral een dalend pad. We lopen langs een ruige bergflank. Ons pad wordt steeds smaller en rotsachtiger. Het is stapje voor stapje, en echt goed kijken waar we ons voeten neerzetten.  Maar het is er zoooo mooi, de uitzichten zijn fenomenaal. We voelen ons alleen op de wereld, en één met de natuur. Het heeft geregend vannacht. De bomen en de bloemen ruiken zo zalig. We halen diep adem, om de zuivere berglucht in onze longen te krijgen. Rondkijkend wandelen we verder. We dalen Verder af op ons smalle pad, om terecht te komen in een prachtig bos, maar echt een mooi bos. We ontdekken zo mooie plekjes.....  We kunnen dit niet weergeven op foto’s of video’s. Als er een sprookjesbos bestaat zijn wij er vandaag doorgelopen. We zijn zelfs op zoek gegaan naar kabouters en elfjes...... we doen bijna 3 uur over 6 km. Dat geeft toch aan hoe moeilijk, maar zeker ook hoe mooi het was. We lopen verder door een paar kleine dorpjes. En dan gaat het regenen. Voor het eerst in al die dagen moeten we onze regenkleding aanspreken. Maar dit maakt ons plezier er niet minder om. We komen aan in Ferentillo, en zitten in de auto bij Jos, als er een plensbui uit de hemel komt. Altijd juist op tijd die Jos. 👍

1. Jaak Marianne Michels Heynen:
    22 september 2020
    hallo allemaal alle dagen zijn niet altijd even mooi en gemakkelijk dit hort zeker bij een pelgrims tocht maar wij hebben zo een gedacht dat jullie gedacht op Rome staat kan niks of niemand u nog tegen houden en die elfjes in dat bos waren jullie zelf zeker en pierke heeft ze moeten vangen denk ik profiteer maar van al moois daar en ook van het weer hier vanaf donderdag nog 16 gr herfst zo rust nu nog maar wat en morgen weer veel succes in de volgende etappe.
  2. Jeanne & thijs:
    22 september 2020
    Weer een nieuwe ervaring: natte schoenen😥. Daar staat tegenover dat jullie live hebben genoten van al dat moois in de natuur en samen weer een sportieve en gezellige dag hebben gehad. Toppie👍🍀
  3. Gerry Gregoor:
    22 september 2020
    Na regen 🌦🌧komt er altijd zonneschijn 🌞en zo is de energie weer opgeladen om gemoedelijk verder te stappen. Regen en zon maken een mooie regenboog 🌈. De regenboog is het mooie teken van verbondenheid tussen hemel en aarde. Vanuit Bocholt leven we als een regenboog met jullie verbonden mee en wensen we jullie nog veel stapplezier in deze laatste veertien dagen.
  4. Hilde Berghs:
    23 september 2020
    Beste Gerry, uw warme en geweldig mooie teksten helpen ons door de momenten als het wat minder gaat, het geeft ons zuurstof om verder gaan, want ons doel komt steeds dichterbij! Ik heb in Firenze ook een mail gestuurd naar uw collega confrater Stijn, maar heb nog geen antwoord gehad. Ik heb hem laten weten dat ik even voor Rome terug kontakt met hem opneem voor verdere afspraken. Heel veel groeten van ons team, Pieter.
  5. Jos vanmontfort:
    22 september 2020
    Aan de hand van de foto's zie ik dat jullie in een prachtig landschap lopen. Dat zijn de mooie dingen die je via pelgrimspaden ziet en moogt beleven, ver van de toeristische drukte. Hier kan je een tocht "beleven". Regen en slecht weer hoort er ook bij.
    " Hou je vast aan de simpele dingen " BZN 22 sept. Jullie ervaren dat simpele dingen het mooist kunnen zijn en een houvast bieden in moeilijkere momenten.
    Geniet maar verder van de zon en de regen, de natuur en elkaars gezelschap.
  6. Hilde Berghs:
    23 september 2020
    Alweer geweldig neergepend bėste vriend, met dikke groetjes van uwe andere vriend en de rest van het gezelschap!
  7. Daan Van de Par:
    23 september 2020
    Wij vinden het heel leuk jullie verhaal te lezen, en jullie ontmoet te hebben onderweg. Wij zijn Daan en Maria we hebben jullie en vooral ook Jos meermaals ontmoet. Wij zij inmiddels in Rieti en hebben hier een rustdag morgen gaan we het laatste stukje met de trein naar Rome het was een mooie en soms ook zware pelgrims tocht groetjes Daan en Maria
  8. Hilde Berghs:
    23 september 2020
    Lieve Daan en Maria, wat fijn om van jullie te horen!!We begrepen niet dat we jullie niet meer zagen en begonnen ons al zorgen te maken. Super dat jullie ons gevonden hebben via de blog. Wij zijn vandaag in Don Bosco aangekomen, maar slapen elders. Nog 12 stapdagen te gaan voor ons. Groetjes van ons allemaal en geniet van Rome en de mooie herinneringen. Dominique, Pieter Jos Lut en Hilde
  9. Cathy:
    23 september 2020
    Geweldig!! Wat een mooie ervaring!
    Hoe fijn dat jullie dit samen kunnen beleven. Dat jullie het genot van al die prachtige landschappen, maar ook de struggles van de uitdagingen onderweg met elkaar kunnen delen. Zo'n warme groep mensen die zichzelf samen verrijken. We love you! Maak er een mooi avontuur van! 💘