Dag 20

21 september 2020 - Mombaroccio, Italië

Dag 20 van onze stapdagen. Het is ook weer verhuisdag. Dus alle koffers slepen we naar beneden om in onze volgwagen te “tasten” want dat is iedere keer millimeterwerk om alles erin te krijgen. En we hebben het geluk 🥴 om telkens toch op het eerste of tweede verdiep te verblijven, zonder lift. Telkens de trap op en af zeulen met onze (toch min of meer) zware koffers...... We stappen vandaag van Spoleto naar Patrico . Een korte maar steile tocht volgens onze gids. We lopen de stad uit over de Ponte delle Tori, het meest beroemde aquaduct van Italië. We beginnen dan ook met een steile klim naar boven. Naar een oud klooster, waar we een kijkje gaan nemen in de kamer/cellen waar de paters sliepen. Erg eng en klein allemaal. Het maakt indruk op ons. Na een lekkere café-latte wandelen we weer door mooie natuur, dat toch meer ons ding is. We genieten weer van geurende bossen en prachtige panorama’s. En om eerlijk te zijn viel dat klimmen echt wel mee. Of we wennen eraan, of het waren na de eerste klim wat molshopen 😂. Om aan te komen op een plaats waarvan we dachten dat het weer een helse tocht ging worden om ons op te halen. Het rallycircuit  nog vers in ons geheugen. Geen netwerk, in het midden van..... nergens..... Kan dit, vragen we ons af? Hier kan Jos echt niet geraken om ons op te halen. Toch wel een heel klein beetje paniek, wat nu..... Tot een toeterende vrolijke Jos aankomt, en wij met open mond staan te kijken hoe hij dat weer geflikt heeft..... Op naar Dag 21.

1. Jaak Marianne Michels Heynen:
    21 september 2020
    Het is wat ik gisteren al zei een goede ploegleider is onmisbaar dat is zo met alles knap werk van Jos die mag ook wel eens in de kijker staan verder hopen wij dat je weer goed recupereerd voor de tocht van morgen
  2. Jos vanmontfort:
    Zo zie je maar. Naast een geavanceerde GPS kan je niet zonder het menselijke wegwijzerbrein van Jos. Jullie beleven een mooie tocht. Aan de hand van de mooie foto's kan ik me een beetje inleven in jullie tocht.
    " Leef elke dag van je leven ". BZN 21 sept. Dat is wat jullie zeker nu ervaren. De schoonheid van vandaag maar weet dat er morgen nog een komt...en nog...en nog....
  3. Hilde Berghs:
    22 september 2020
    Jos, ik heb genoten van jouw Compostela boek en ben blij dat jij nu met ons meegeniet. Met veel plezier lezen we telkens je reactie. Bedankt pelgrimvriend
  4. Elly Aerts:
    21 september 2020
    Waaauw! Proficiat!!! Ik ben zó onder de indruk van jullie prestaties, doorzettingsvermogen en zin naar avontuur!! Ik ben wel niet zeker of ik jaloers moet zijn of niet... Amai mijn benen 😂
    Maar het is daar zó mooi 😍
    Nog veel goede moed en blijven lachen he (maar dat is aan de foto's te zien geen probleem 😂)
    Groetjes 👋
  5. Tony Rina:
    22 september 2020
    Petje af nee een grote pet af voor wat jullie presteren , maar jullie hebben wel een super de luxe butler ingehuurd die op de knieën gaat voor zijn trepeleirs
  6. Hilde Berghs:
    Yep dat is waar, die is er altijd op het juiste moment.