Dag 14

15 september 2020 - Gent, België

We verlaten het mooie Gubbio. We hebben er een zondagnamiddag rond geslenterd. Bezochten het Palazzo die consoli, Piazze Grande. Dome de Gubbio . We wandelden langs de hoofdstraat, en bekeken de leuke winkeltjes......Maar vandaag gaan we terug op pad. We wandelen van Gubbio naar Biscone. We vertrekken aan de Porta Vittorio, daar is volgens onze gids Franciscus vertrokken naar Assisi. Het zou een rustige dag worden, en dat was het ook. We bezochten een middeleeuws kerkje. We kwamen bij een leuk kapelletje, waar mensen steun zoeken voor allerlei dingen. Er waren kruistekens gevlochten in de draad, en er lagen allerlei dingen, strikjes, briefjes, foto’s enz. We genieten van alles rondom ons, het mooie weer, de prachtige uitzichten......Maar er liep van alles mis buiten onze wandeltocht. Onze bevestigde kamers zijn er niet. En de weg van en naar onze slaapplaats is een ware rally voor onze  bezemwagen Jos. Hij heeft er echt niet de gemakkelijkste dag opzitten. Hij is zowat heel de middag bezig geweest om ons slaapverblijven in orde te maken, maar daarbij was het ook nog een helse tocht om ons op te halen aan ons eindpunt. Wat eigenlijk maar om en bij de 15 km zou zijn draaide uiteindelijk uit in een urenlange rit. Frustratie alom. Terwijl wij wandelaars zaten te wachten, en verwend werden bij een slaapplaats voor doortrekkende pelgrims met Koffie, water, en zelfs een glaasje wijn, we hadden leuke gesprekken met andere pelgrims. Arme Jos..... Maar eind goed al goed. We zijn op onze bestemming aangekomen, en het zal nog een verrassing worden hoe we morgenvroeg terug op onze startplaats geraken..... 🤷‍♀️

1. Jaak Marianne Michels Heynen:
    15 september 2020
    Ja dat is Zware pech ik kan mij inbeelden hoe Jos zich zal gevoeld hebben in zo een vreemd land de weg kwijt en dan de geregelde slaapplaatsen niet oke daaraan zie je dat een man gelijk Jos ook meer dan nodig is maar eind goed al goed weer een etappe er op en ik kan mij inbeelden met zo vier muskutiers bijeen dat er al veel moet mislopen eer dat er paniek is succes morgen zou ik zeggen want na regen komt zonneschijn zeggen ze hier dus morgen meer geluk
  2. Jeanne & thijs:
    15 september 2020
    Beste wandelaars, geen zorgen. Jos weet of zoekt en vindt altijd een oplossing🤯😄. Wederom een hele fijne en mooie loopdag gewenst. Enjoy👍
  3. Elly Aerts:
    15 september 2020
    AMAAAAI... Ik stond enkele dagen achter met lezen.
    Wat een avontuur daar :-) En supermooie omgeving!
    Ik wens jullie een pijnloze en blaarloze reis ;-)
  4. Hilde Berghs:
    15 september 2020
    Ja Ellytje, het is een avontuur...... Maar zo leuk. Nog steeds blaarloos en min of meer pijnloos. Knuffel Lut en co
  5. Elly Aerts:
    YOU GOT THIS 👊😎
  6. Jos vanmontfort:
    15 september 2020
    Zo zie je maar. Ook Jos ondervindt het "pelgrimeren" als boetedoening.
    Jullie ondervinden dat de weg niet de geasfalteerde weg is, het is op de paadjes te doen.
    " Ga je eigen weg dan kan niemand je inhalen" BZN vandaag 15 sept.
    Het ga jullie goed.
  7. Hilde Berghs:
    Mooi gesproken Jos. Dankjewel 🤗
  8. Inge Willems:
    16 september 2020
    Dag Hilde en andere pelgrims, eindelijk wat tijd gevonden om jullie schitterend avontuur te lezen... Waw! Respect... Wat een mooie verhalen en foto’s van mooie mensen in mooie landschappen met een mooi doel! Ik blijf jullie volgen... Heel veel succes en om het in jou woorden te zeggen lieve collega: ‘namaste’ Liefs Inge
  9. Hilde Berghs:
    16 september 2020
    Lieve collega, van ganser harte dank voor je lieve woorden! Dit zou jij ook geweldig vinden!
    Hartegroet en Namasté lieve Inge!