Dag 13

13 september 2020 - Pietralunga, Italië

We zijn aan dag 13. We stappen van Loreto naar Gubbio. Het is een korte tocht. We lopen voor het eerst door een paar dorpjes, waar de mensen ons vriendelijk begroeten, en ons gul vijgen en appels aanbieden. Ook wijzen ze ons de weg waar we drinkbaar water kunnen drinken, speciaal voor pelgrims..... 👍. Gubbio is een mooie oude stad. Volgens de legende zou Franciscus hier een wolf toegesproken hebben die de mensen terroriseerde. Heel het stadje ademt deze legende uit. Overal zie je Franciscus met een wolf.  Alles rondom ons is echt maar dan ook echt Italië. De gebouwen, de pleinen, de mensen. Dit is Italië op zijn best.....

1. Lida van der Valk:
    13 september 2020
    Gubbio een prachtige stad. Fijn dat jullie compleet zijn. Assisi komt steeds dichterbij. Succes. Leuk om jullie te volgen.
    Lida
  2. Hilde Berghs:
    14 september 2020
    Dank je wel Lida. We hebben genoten van Gubbio en deze week hopen we Assisi te bereiken. Dan zijn we al ongeveer halverwege. Het is een bijzondere tocht. Groetjes
  3. Jaak Marianne Michels Heynen:
    13 september 2020
    zeker fijn om u te volgen hier zou ik direct aan willen meedoen wat een mooie ervaring. en zeker nu jullie compleet zijn geniet ervan.
  4. Hilde Berghs:
    14 september 2020
    vandaag vertrekken we uit Gubbio en over enkele dagen bereiken we Assisi. De eerste mijlpaal is dan bereikt. We dragen jullie mee in ons hart. Knuffels 🌈🌟
  5. Breuer:
    14 september 2020
    Volgen met veeeeel bewondering de tocht van de moedige pelgrims . Mooie sfeerbeelden van mooie natuur !!!! Hartelijk Yo en Georges
  6. Hilde Berghs:
    Knuffels vanuit la bella Italia lieve vrienden! 💕
  7. Carine Cuppens:
    14 september 2020
    Hou moed! Ge geraakt er wel. Zalig!