Dag 9

10 september 2020 - Gent, België

We wandelen vandaag van Sansepolcro naar Lama. Na de vermoeiende tocht van gisteren kijken we uitgerust, en door onze gastheer Emanuel verwend met een geweldig ontbijt uit naar de tocht van  vandaag. We gaan vandaag naar een liefelijk klooster, hier bekeerde Franciscus 3 rovers, ‘t Is maar dat jullie het weten.😇
.De klim is ruw rotsig en eng.... we moeten oppassen en ons vasthouden aan de takken van de bomen. Maar als we aankomen is het de moeite. De omgeving straalt rust en stilte uit. Het kerkje is klein maar mooi. We eten er op een bankje in de schaduw onze picknick. Dan wandelen we verder door bossen en velden met mooie uitzichten. Tot ons gps systeem de weg kwijt is. We zoeken en zoeken om ons pijltje terug in de goede richting te krijgen. Tot we een Hollands koppel tegenkomen die in het sappig Nederlands zegt nou jullie motten gewoon rechtdoor dit is een afsnijpad en staat niet op jullie gps 🙈 wisten wij veel...... Intussen zijn we de de grens van Toscane naar Umbrië overgestoken, en komen we aan in Lama. Een klein dorpje, waar de steeds vriendelijke mensen vanuit een café zelfs een restaurantje voor ons reserveren.....In een kerk. Intussen in het donker buiten en gaat we naar onze slaapplaats. Op naar dag 10.

1. Jeanne & thijs:
    10 september 2020
    Wat een mooie foto's hebben jullie gemaakt. Wij genieten er elke dag van en krijgen daardoor heel erg het gevoel wat het is om deze tocht te maken. 👍😘🍀
  2. Jean Palmans:
    10 september 2020
    Fantastisch, de verhalen , de foto's en filmpjes. Indrukwekkend, respect en genieten maar. Fijn om te volgen.
    Houd de moed erin en hou het veilig, op naar Rome.
  3. Hilde Berghs:
    Dank je wel Jean, heel fijn dat je meegeniet. Assisi lonkt 👍👏🙏
  4. Jaak Marianne Michels Heynen:
    10 september 2020
    Ja de tocht gaat niet de gemakkelijkste wegen blijkbaar maar goed dat er nog een paar goede Hollanders rondlopen ons respect naar jullie toe is groot maar blijf moedig voortdoen het uiteindelijk doel zal des te mooier zijn .
  5. Mia Egging:
    10 september 2020
    Jullie krijgen al het moois niet voor niets zo te merken. Af en toe behoorlijk afzien maar dat vervaagt dan bij het zien van de mooie beelden en gebeurtenissen die volgen. Geniet er maar van, heel veel respect en tot de volgende blog. Veel plezier !
  6. Paul Janssen:
    11 september 2020
    Jullie doen dit fantastisch, proficiat 👍👍
    Wij hebben enorm respect voor jullie. Dikke kus voor mijn zus💋
  7. Lut janssen:
    12 september 2020