Dag 8

9 september 2020 - Gent, België

We zijn aan dag 8. We wandelen van Pieve Stefano naar Sansepolcro. We gaan vandaag vooral dalen volgens onze gids. Het is wat kms betreft een lange tocht. Maar ja afdalen..... We beginnen eraan, en we volgen kronkelende paden, om inderdaad op een afdaling te komen. De zon schijnt, fijn zo! De afdaling is een rotsachtig pad, maar dan echt rotsachtig. Het is uitkijken waar we onze voeten zetten, en het pad is eindeloos lang. De zon schijnt en kaatst af op de witte stenen.... We gaan zelfs trappen zien in de eindeloze steenmassa, af en toe geholpen door een boomwortel. Uiteindelijk komen we terug op de weg, zo, die hebben we gehad. We wandelen verder door een soort (denken we) vakantiehuizen regio. Om dan aan de tweede afdaling te beginnen. En wat voor een. We denken het ergste gehad te hebben, nope....We wanen ons bijna in oorlogsgebied. We lopen naast zoiets als loopgraven. Het gaat steil bergaf, maar echt steil... Het is soms op handen en voeten. De laatste 10 kms  wandelen  we weliswaar vrij plat, maar ook wel saai. De zon brandt en er is geen schaduw, ons water is inmiddels lauw geworden, en we snakken naar iets fris, wat we uiteindelijk ook vinden op een paar kms van ons eindpunt. Eindelijk eens een café die open is. Na halsbrekende toeren om een drukke weg over te geraken, komen we aan in een heel mooi oud stadje, dat maakt alles weer goed. Na een frisse pint en een lekkere pizza gaan we naar onze slaapplaats. Het was vandaag bloed ( iemand had een wondje) zeker ZWEET, en een traantje van vermoeidheid. Maar ons logement is geweldig, dus we duiken allemaal ons bedje in. Op naar dag 9.

1. Jos vanmontfort:
    9 september 2020
    Jullie hebben goede begeleiding van een berggeit. Genieten maar.
  2. Hilde Berghs:
    😄👍🥰🙏
  3. Jeanne & thijs:
    9 september 2020
    Jullie zijn niet alleen wandelaars maar ook echte acrobaten. Knap gedaan triepeleirs 👍🤗. Rust lekker uit en tot morgen
  4. Jaak Marianne Michels Heynen:
    9 september 2020
    Ja bij een echte pelgrimstocht hoort ook bloed zweet en tranen maar hier kan ik enkel maar respect voor hebben als jullie eenmaal Rome hebt gehaald zult ge nog dikwijls zeggen het was het waard nu goed rusten vitaminen opdoen en op naar de volgende trip.
  5. Jos vanmontfort:
    10 september 2020
    Mooie tocht zo te zien. De pelgrimssfeer zit er goed in. Genieten van de gewone en kleine dingen en van elkaar. Weet dat een pelgrimstocht een boetetocht is maar er mag ook een beetje plezier bij zijn.
    Doe het goed en geniet er maar van.
  6. Hilde Berghs:
    10 september 2020
    Dank je wel Jos voor je wijze pelgrimsraad. Wij appreciëren dat enorm. Groetjes en knuffel van ons allemaal.