Dag 17

18 september 2020 - Spello, Italië

We zijn op de helft van onze stapdagen. Wat gaat het snel. We verlaten vandaag het mooie Assisi via de Porta Cappuccini. En het zou een pittige tocht zijn, en dat is het ook. We beginnen met een pittige klim, onze kuitspieren worden weer op de proef gesteld. Om aan te komen bij een Franciscanen klooster Eremo delle  Carceri. Een serene plaats, waar stilte en devotie van uitstralen. We wandelen door het klooster, wat nog stukjes authentiek is..... Zeer indrukwekkend. We klimmen verder door een weids landschap. Om aan te komen op Sasso Piano met een uitzicht dat adembenemend is..... we voelen ons bijzonder, en kunnen bijna de wolken aanraken...... We lopen verder, nu dalend om aan te komen op de meest magische plek van onze tocht. Een prachtig natuurverschijnsel, een diepe trechtervormige kraker, een doline. Voor diegene die niet weten wat het is. Het ontstaat in gebieden waar kalksteen aan de oppervlakte ligt, wanneer deze steenlaag door de werking van zure regen wordt aangetast. ( met dank aan google 🤗). We krijgen er niet genoeg van zo mooi en groots is het..... We kunnen het gewoon niet in woorden gieten. Dan gaat ons pad eindeloos rotsig bergaf. Er lijkt geen einde aan te komen, om dan uiteindelijk na 8 uur onderweg te zijn geweest aankomen in Spella. We eten in een piepklein plaatselijk restaurantje, maar super lekker waar la mama achter het fornuis staat. Moe, maar zeker voldaan gaan we naar onze slaapplaats, op naar dag 18.

1. Hub en Katrien Berghs Stoks:
    19 september 2020
    Amai mannen ( vrouwen ..) we staan er bij en kijken ernaar ... adembenemend ... en wat een krachtpatsers zijn jullie ... volhardend ... gedreven ... wat een tocht .. wat een rijkdom ... geniet verder en blijf op krachten ! veel groetjes
  2. Jeanne & thijs:
    19 september 2020
    8 Uur wandelen en genieten van zo'n mooie natuur! En wat fijn dat jullie ons laten meegenieten. Op naar volgende verassing 🤗. Geniet en take care. 🍀
  3. Jos vanmontfort:
    19 september 2020
    Het is om stil van te worden maar en je wil blijven genieten maar het gaat... verder. Na elke bocht of top weer een verrassing, toch blijft het genieten duren. Geweldig.
    " Vrienden zijn als sterren. Je ziet ze niet altijd maar je weet dat z(w)e er zijn. " BZN 19 sept.
  4. Hilde Berghs:
    19 september 2020
    Hier zijn wij nu stil van Jos. Hele dikke merci van je pelgrimsvrienden.
  5. Jaak en Margriet:
    Beste Pelgrims
    Knap en vol bewondering wat jullie al gepresteerd hebben tot heden , dikke proficiat !!!
    De sfeer en conditie is blijkbaar ook nog top, heel veel goede moed voor de nog resterende 300km , op naar ............Rome!!!!
    Heel veel succes voor iedereen!!! Gr J. en M.
  6. Hilde Berghs:
    19 september 2020
    Dank je wel. Wij kijken uit naar de komst van Thieu volgende week. Komt helemaal goed Rome lonkt. Knuffels van ons allemaal
  7. Hilde Berghs:
    21 september 2020
    Helaba broeder en Margriet, super van de mooie reactie op onze geweldige belevenis! We zijn over de helft en de conditie is nog altijd....jawel, nog altijd Top! Het is niet te beschrijven wat we hier allemaal meemaken! Hele dikke groetjes van Jos,Lut,Hilde, Dominique en mij.👍