Dag 16

16 september 2020 - Assisi, Italië

Vandaag al dag 16. Na ons straatontbijt, wat trouwens echt heel lekker is, met super goeie koffie beginnen we aan onze tocht. Vandaag lopen we van Valfabbrica naar Assisi. We kijken er enorm naar uit. Assisi heeft toch iets magisch volgens ons. We doen dan ook de Franciscus route, en Assisi is de plaats waar Franciscus geboren en opgegroeid is. We volgen een prachtig pad, door mooie natuur, in de schaduw. We zijn eens te meer dankbaar dat we dit mogen, en kunnen doen. We zien boerderijen hoe ze er vroeger bij ons uitzagen, met koeien in de wei, vrolijk spelende biggetjes, en over straat lopende kippen. In de verte zien we al de contouren van Assisi, en dat geeft ons vleugels.Na onze picknick zijn we maar een paar kms van ons einddoel vandaan. We staan er bijna met onze neus voor, we ruiken Assisi al..... En dan loopt het een beetje mis 🙈. We vinden het juiste pad niet. Onze gps laat het afweten, en we stappen verschillende paden op, maar ook weer af. We zien overal pijlen staan Basilica, maar elk pad loopt dood, of is niet te bewandelen. Dan maar door een afrastering heen. We zullen er geraken!! En dat doen we uiteindelijk ook. We weten echt niet van welke kant we Assisi zijn binnen gelopen, maar we zijn er. Morgen hebben we een rustdag, en gaan we genieten van het mooie oude stadje.

1. Jaak Marianne Michels Heynen:
    16 september 2020
    Dag beste pelgrims dat is motivatie hebben we zullen er geraken al moeten we door een afrastering wij beleven het vanhier mee ik kijk er elke dag naar uit naar u verhaal wat een moed doorzetting dit is zo echt we gaan ervoor en niks of niemand kan ons tegenhouden diep RESPECT
  2. Jeanne & thijs:
    16 september 2020
    Knap gedaan wandelaars en Jos. De eerste mijlpaal van jullie pelgrimstocht is gezet 👍🤗. Nu is het tijd voor de welverdiende rustdag. Laat al het moois van Assisi over jullie heenkomen en verwen je met het heerlijke eten en een glas goede wijn. Enjoy
  3. Lut janssen:
    Gaan we zeker doen. Groetjes Lut, Jos en co
  4. Jos vanmontfort:
    17 september 2020
    Ik zie dat jullie genieten van de tocht, een" pelgrimstocht", zoveel meer dan een wandeling.
    " Draag al wat je lief hebt dicht bij je hart" BZN
  5. Hilde Berghs:
    ❤🙏
  6. Jos vanmontfort:
    17 september 2020
    "Opgeven is geen werkwoord " BZN van 16 sept.
    Het doel van ver zien maar er moeilijk geraken. Weet dat Franciscus geen GPS had maar "vertrouwen". Zo zie je maar dat niet het einddoel maar de weg er naartoe het mooist is ( ik beweer niet dat Assisie niet mooi is, verre van ). Geniet van jullie rustdag, de stad, het culinaire en van elkaar en morgen weer "volle bak" verder.
  7. Hilde Berghs:
    17 september 2020
    Hey Jos, dat is helemaal waar..... zo voelen wij het ook. We genieten nu van het mooie Assisi. En morgen gaan we opgewekt verder. Groetjes Lut en co